Season of 2003


10-11 May
 Gardermoen, Norway (Testrun)
24-26 May
 Santa Pod, UK
4-6 July
 Alastaro, Finland
24-27 July
 Mantorp, Sweden
1-3 Aug
 Gardermoen, Norway
22-24 Aug
 Hockenheim, Germany
5-7 Sep
 Santa Pod, UK


Leindahl Racing vill tacka er alla som har varit med och stöttat vårt framträdande i Europa serien i Pro Stock under säsongen 2003.
Ni företag som stödjer oss är.

 Skyltbolaget
 Kanalvägen 10c
 194 61 UpplandsVäsby

 Bensin & Rörtjänst i Göteborg AB
 Box 14
 425 02 Hissings Kärra

 Daldehog AB
 Box 815
 194 28 UpplandsVäsby

 Am Tee Production AB
 Hansavägen 5
 151 38 Södertälje

 Morgan Gustavsson AB
 Pl 6405
 631 99 Lidköping

 NTG Företagen AB
 Box 854
 971 26 Luleå

 ELLGE Cisternteknik AB
 Vändelsövägen 52
 136 45 Haninge

 Norsk Hydro AB
 Box 273 25
 102 54 Stockholm

 Nillson & Luthman AB
 Box 2066
 151 02 Södertälje

 Sjöströms AB
 Box 270
 651 07 Karlstad


Säsongen i resumé.

Vårt mål med att lyckas kvala in till 8 bilars stege under alla 6 deltävlingar lyckades över förväntan. Det var bara i Finland som vi missade att nå kvalplats i stegen. Felet vi hade då var en sviktande kopplingsarm som gjorde att bilen åkte i väg så fort jag gick upp på startvarv, med rödlykta som följd.

Sammantaget åkte vi fortare och fortare, det var både jag som förare som förbättrade mig i den nya miljön, men även teamet i övrigt blev varma i kläderna och har hittat de inställningar som krävdes för att ta oss ner för banan.
Vi tangerade en möjlig förstarunda vinst på Mantorp Park deltävling 3 när vi från sista kvalplats skulle möta kval ettan och regerande europamästaren Michael Malmgren. Förlusten med 3 hundradels sekunder kändes hård. Men nu kände vi att vi kan åka stabila 7.10-7.20 sekunders tider, så det var med stort självförtroende som vi åkte till Gardemoen i Norge.
Vi lyckades med det jag hade skrivit på whiteboarden i bussen i Maj efter testhelgen. Att vi skulle åka minst 7.099 sek under säsongen. Vi lyckades knipa den sista kvalplatsen i något som var det snabbaste ProStock fältet någonsin med att åka 7.108. Vi gjorde sedan i första rundan våran bästa tid någonsin 7.098 och nådde därför målet. Att vi förlorade med 5 tusendelar mot Janne Muren kändes därför inte så farligt. Och att det var vi som fick dom stora gratulationerna från publik och tävlande värmde.
Tyskland och Hockenheim var en häftig upplevelse på många sätt. Med 90 000 personer på läktaren under helgen och tuffa shower på fredag och lördag kväll. Gjorde denna helg till lite extra. Att sedan banan inte riktigt höll standarden gjorde att vi fick lite problem med att åka fort. Det som vi trodde skulle gynna oss visade sig i stället stjälpa oss. Vi förlorade första rundan mot Malmgren igen, men vi var nöjda att inte ha skadat bil eller motor, utan fick lägga nya erfarenheter i baggaget. Göran Norberg från SKYLT BOLAGET var på plats med sin husbil och bodde med oss i depån. Vi hade en riktigt trevlig helg tillsammans. Med festligheter både på dagen och natten.
Finalerna i EM på Santa Pod Raceway i England gav många ny europarekord i många klasser. För ProStock var det inget undantag. Även om inget nytt europarekord slogs, så åkte många sitt personbästa. Vi var inget undantag utan vi lyckades nå 6e kvalplats vilket var den bästa för säsongen med ett nytt rekord på 7.091 sek. Vi förlorade tyvärr mot Jimmy Ålund som åkte sin första 6 sekunders körning någonsin. 6.98 men vi känner att vi nu nått en nivå där 7.000-7.100 tider börjar bli konstanta. Bilen tror vi kommer att kunna köras ner till 7.05-76.06 sek i sitt nuvarande skick.
Den TV bevakning som vi fått under säsongen och som bl.a. visas på TV4+ och viasat, tillsammans med flera kanaler i Europa. Har gjort att jag nu får börja besvara beundrar post på e-mailen, vilket känns ovant men roligt.
Inför säsongen 2004 tänkte vi satsa lite hårdare och försöka nå en topp 3 placering. De investeringar vi behöver göra på den nuvarande tävlingsbilen vad gällande fjädring och roterande vikter blir ganska kostsamma.Därför har jag valt att köpa en nya bil. Också den är byggd av Jerry Bickel i USA och är av årsmodell 2000. En Chevrolet Camaro. Den har vunnit EM de senaste 2 åren och har körts av Michael Malmgren. Också en kraftigare motor med ca ytterligare 50 hästkrafter skall ge oss möjligheter att nå det nya målet som Alexandra skrev på witheboarden efter finalerna i England. 6.999 sek.
Vi i teamet hoppas därför förstås att ni vill vara med under säsongen 2004 och stödja oss på liknande sätt som tidigare. Jag kommer att kontakta Er under december månad med förhoppningar om ytterligare en säsong tillsammans.


 Med vänliga hälsningar

 Tommy Leindahl med team.